Az oldal sütiket(cookie) használ, a kezelése itt olvasható. Az adatvédelemről itt olvashatsz.

Termékek Menü

Dózergengszter 2.

Archívum - Dózergengszter 2. - 2013 december 1.

Csak összejött a második rész és megvan végre a Tornyópuszta - Nagyegyháza "shortcut" is! Igen, igen!

 

A kísérletre történő ráhangolódásképpen, még szombaton többedmagammal részt vettem a BringaBanda Szeminárium II. ülésén. Néhány deviáns sportember is ott volt.

 

És még több nem deviáns.

A délutánt Tihanyi András kezdte, teljesítményfokozó táplálkozás és témakörben:

A sötétség beálltával következett Lőrincz Olivér, aki alapozós tapasztalatait osztotta meg velünk:

Nekem aztán húsba, illetve csontba vágó téma mindkettő: mivel igen állóképes élsportolóként ugyebár nem állhatok végig több, mint 3 órányi ismeretterjesztést, s ergogén táplálásom eredményeként nagyon fájt a padló+jógamatrac kombináción az ülés (sajnos a puha székecskéket lekéstem), így fetrengőképességemet is latba  kellett vennem, hogy kibírjam az extrém fizikai igénybevételt...

A sok, értékes információ ... birtokában, valamint az előző 22 év bringázásainak tapasztalatai alapján - no, meg annak tudatában, hogy betyár hideg lesz reggel - gyártottam le úti tápjaimat:

Balról jobbra a hozzávalók: Bulgáriából importált mézes-cukros szirupba áztatott nagyobb olajos magvak, kisebb olajos magvakkal meghintve; aztán pár halloween-ről maradt csokiutánzat; s végül, de nem utolsósorban a jó öreg tönköly kocka.

Kérem szépen, ezt tökéletes összeállítás, a szakkönyvek sem tudnak jobbat javasolni: szénhidrát (csoki... akarom mondani kristálycukor, búzaliszt, méz), fehérje (tönkölyliszt), zsír (olajos magvak, kakaó)! Maga a sporttáplálkozás gízai nagy piramisa!

Szerintem egy ilyen szendvics nagyjából és minimum 4-500 kalóriát is tartalmazhat(ott). Kell a többletenergia a fagyokban! Emellett meg ott az örömfaktor, hogy betegre zabálhatom magam ilyen nyalánkságokból.

A hűs, hajnali tekerésre történő motiváció másik oldala: nem egyedül mentem felfedezőútra!

Szerencsére Fityisz - kedvenc dózerpartnerem a gengszterkedésben, ugyanis Ő is koránsportoló, kevesetevő típus - értem jött hajnalban, nem riadt meg a kemény mínuszoktól (szerintem egyszerűen csak nem nézte meg az agglomeráció hőtérképét - Herceghalom: -6 fok) és értem jött!

7 óra után pár perccel már túl voltunk Tökön-paszulyon, ugyanis Zsámbékról Tinnye felé startoltunk:

Nyolc óra magasságában még olyan hideg volt, hogy taknyom-nyálam egybefolyt... aztán fagyott... (A kesztyű ujját nézd!)

Bár laza, állóképességi edzés (amolyan glikogénraktár növelős, az eléhezés kihagyásával) volt a terv, kellett nyomnunk pár láb- és szíverősítő gyakorlatot a kitűzött intenzitás felett is, mert különben jöttek volna a görcsök... meg az asztma... ja és a fagyhalál.

Bajóton fél kilenckor jártunk, s nem sokkal később, Bajna felé elkezdett felengedni az aszfalt:

Kezdtük érezni, hogy ma reggel minden rendben lesz!

A fagyos hangulat lassan lekerült az "étlapról" - s Héreg határában jött helyette más emésztenivaló:

Bár ezt még fájt elolvasni... Sajnos van egyfajta vonzódásom a "speciálisan" megszövegezett hirdetőtáblákhoz... gondolom előre megadták, hogy hány karaktert szabad felhasználni a reklám készítésekor, vagy....?

A nagyfokú (-6-ról + 4.5-re) melegedés miatt menet közben tartottunk egy gyors konzultációt, hogy akarunk-e "valószínűleg sárosak lenni" vagy sem. Fagyottból felengedő dózer vagy nyirkos, de száradó bitumen - ez itt a kérdés? Végül - bátraké a szerencse alapon - belevágtunk a terep-szekció felderítésébe. Irány Tornyópuszta, ahol már jártam tavaly, csak akkor bementem a településre és onnan már nem Nagyegyháza, hanem a szántóföldeken végigvágtatva Szárliget felé kavarodtam el és ki. Most viszont - mivel jól megnéztem a térképet még reggel - eleinte a kék jelzést követve sikeresen megtaláltuk az átkötést a vágyott település irányába.

A lényeg, hogy a falut balról kerülő ex-aszfalton kell menni, amíg csak lehet:

Aztán jön egy kereszteződés, ahol - ha az ember továbbmegy, pár méter után vége mindennek - derékszögben jobbra "le" kell fordulni... s ilyen szép köves iszonyaton döngetni...

... és döngetni... néhol kevésbé köves az iszonyat... de általában mégiscsak köves... vagy az én városi 28mm-es gumijaim nem valók teljesen erre a célra?

Amíg egyszer csak eljön a "Wide Fuckin' Open"

Ezt a lejtőt itt fent, fék nélkül lehetett engedni 220 felett - vááááááúúúúúú!

Egy sorompó kikerülése után jött... na micsoda...? Hát az aszfalt! És elágazások. Itt igazándiból egy kicsit bizonytalannak éreztem magam, de a Nap állásából ügyesen kikövetkeztettük, hogy az irányzékunk alapvetően jó! Vagy az ösztöneink voltak/vannak csak rendben?

Nem is lett csalódás - szépen begurultunk Nagyegyháza utolsó házai közé.

Hamarosan már a Csabdi felé vezető út kettős emelkedőjén teszteltük magunkat:

A végére még jutott egy kis Vasztély feletti vagánykodás, de ezt már nem örökítettem meg, mert a sorozat első évadjának első (azaz az előző) epizódjában is szerepelt.

Így most inkább a célba beérkezett friss és enyhén agyagos gravel-grinder masinám első harmada (valamint a pár kesztyűm)...

... és a hazaút (szintén) első harmadában a még éppen nyitva lévő glikogén ablakainkon (száj?) keresztül behajigált (nálam éppen... khmmm... beöntött...) szénhidrát (és nem(csak) fehérje) pótlás... zárja ezt a csodálatos reggeli menetet.

Meg az a boldogító tudat, hogy 11 után nem sokkal később már mindketten az otthon, illetve a finom ebéd melegét élvezhettük.

Tudunk élni, na!