Elliptikus Tréner
Az itt látható szellemképen az új, korántsem titkos csodafegyveremet láthatjátok:
Nem, ez nem egy "dupla lánckerék ugyanannyi foggal, félig eltolva".
Beszippantott a hype, eldöntöttem, nekem is ki kell próbálnom a nem kör alakú lánckereket. Amikor ezt kitaláltam, akkor még úgy gondoltam, hogy nagy SingleSpeed mester lesz belőlem idén, de menet közben rájöttem, hogy ez már nem fog nekem menni. Pedig milyen jó lett volna, ha...
A lényeg ugyanis az - bele is vágok egyből a közepébe -, hogy ezen tányérok úgy működnek, hogy ha - tegyük fel - 32 fogasak, akkor 30-nak érzem, de 34-es a hatékonysága. Egyszerű, nem? Egysebességgel csodás csalás lett volna, de...
Nem is tudom, talán tavaly volt, amikor elkezdtem rá fenni a fogam, meg is rendeltem. Nem volt egyszerű akkor hozzájutni, várólistás termék, még a gyártón keresztül is... Aztán mikor épp lemondtam volna (mert ugye ha nincs ss, minek ez... s már szereltem is fel a tripla hajtóművet a bringára), pont beállított vele Endre - a Bolt Barátja -, s a kezembe nyomta a csomagocskát:
A kétkedők kedvéért rá is írták - hivatalos az ügy -, hogy működik 1x1 rendszerekkel is:
De mivel én most már és még nem... így előkerült a másik hype - kipróbálom az 1x10-es szisztémát, amivel ugyan annyira nem szimpatizáltam, de majd most...
Remélem, látható az alkatbéli differencia a két lánckerék között!
Elmés megoldás, menet van az anyagban! Azaz nem kell rövid lánckerékcsavarok legyártásával vacakolni...
... csak majd akkor, amikor kitéptem azokat...
A meneten kiívül egy kis perem is "jár" hozzá, ami segít eltartani a hajtókar csillagjától. Hiszen az elliptika miatt felülne a lánc azokra.
Egy fordulat így néz ki:
Várom a "Biopace" jellegű megjegyzéseket, de én is megjegyzem, hogy ez nem az. Más irányba áll, hogy egyszerűen fogalmazzak. A tudomány jelenlegi állása szerint a Biopace (volt) a rossz, s ez a jó. Lehet nézegetni a fórumokat, mindenki megmondja a frankót, én viszont már megyek is vele. De még hogy...?
Amit érzek az az, hogy alacsony fordulatnál, mintha egy rugalmas(abb) dróttal, kábellel huzogatnának - nem tudom jobban leírni -, hullámzok. De szépen megyek fölfelé, s azt látom, egy áttétellel keményebbet hajtok, mint amúgy ott éppen illene. Nagy fordulatnál nem olyan észrevehető a különbség (de van), mert az izomzat nem tudja olyan gyorsan "lekövetni" a pulzálást. A nagy fogaknak ("narrow-wide") köszönhetően nem esik le a lánc, vezető nélkül sem, de biztos, ami biztos, azóta felraktam egy Shadow+ rendszerű hátsó váltót, hogy ha szükséges, fékezhessem a kanál kilengéseit.
A bringát meg egész jól feldobta a fejlesztés - letisztult lett (illetve maradt) - egy újabb bolondos alkatrész, s mint a mesében: van váltórendszerem is, meg nem is.
A slusszpoén?
Midőn e szösszenetet írom, érkezik a futár bácsi... Hogy mivel? Hát még kettővel...
Kell a tartalék, mert jön a világvége, mint tudjuk. Meg egy 34-es is, hátha megerősödöm még...
(Ezen második adagot Krisztián barátomnak köszönhetem!)
Ja, és az Apokalipszis eljöveteléig... nem árt tudni: az 1x... rendszerek jobban kopnak.