Az oldal sütiket(cookie) használ, a kezelése itt olvasható. Az adatvédelemről itt olvashatsz.

Termékek Menü

Olcsójános

Archívum - Olcsójános - 2011 november 24.

Ígérem az utolsó Scott országúti kerékpár tartalmú cikk lesz ez. Egy ideig...

 

Külön kérésemre a CR-1 sorozat "alapmodellje" is a közelembe került. Most aztán válogathatok kedvemre!

 

De még mennyire... Majd "meglássátok"!

Mi a manó? Tiagra szett karbonvázon? Pont olyan az érzés elsőre, mint a Tora teleszkóppal szerelt v-fékes cseh karbon montik esetében.

De nem teljesen, hiszen itt egy olyan, de olyan... szóval szuper váz+villa kombinációt kap az ember, mely tökéletes alapja lehet minden további fejlesztésnek.

Jó kis komfortkategória ez, rövid felső- és magas homlokcső:

Kellemetesen ellapogatott lánc- és támvillák:

Ez utóbbi részlet a fék felett, a személyes kedvencem az elmúlt időszak kerékpáresztétikai felhozatalából.

Az teljesen természetes - ugyan ez nem egy aero kerékpár -, hogy az egész gépen nincs egy hagyományos forgástest sem. Minden lapított, szögletelt... valaminek az "érdekében"...

Az első villa már nem a régi pallosfazon, csak egy kis filigrán alkatrész:

És a matt burkolat is tetszik. Bár hallottam valahol..., hogy egy országútinak fényesnek kell lennie. Szerintem van az az idő és polírpaszta... de nem én és nem ezen a vázon...

Szerencsére nincsenek belül vezetett bovdenek, a fék-váltókarból is kifelé indul a váltóbovden (ó, én konzervatív) és nincsen press-fit középcsapágy, csak a mezei HT-II-es (ó-ó, én maradi) - szeretek egyszerűen, könnyedén és gyorsan szerelgetni!

Kellemes meglepetés - jó merev aluminium első váltó konzol (popszegecselt, ha cserélni kellene van még egy esélyed):

A kerekek környékén (villák) fő a komfort, de középen már bugyog a merevség:

És akkor pár érvényes gondolat a 2012-es Tiagra szettről:

- 10 sebességes

- elvileg 15%-al könnyebb az elődjénél

- 12:30-as fogaskoszorú (is) jár hozzá, mint rekreációs komponens

Jujj, 34:30-as legkönnyebb áttétel - ezzel kitagadnak (sőt be sem vesznek) az elitrészer ismerősök! És a kijelzős fék-váltókarok... le sem fotóztam őket.

A fékek (lsd. feljebb) és a váltók (egyik feljebb, másik itt) eléggé hasonlítanak a 105-ösre:

A hajtómű a texasi körfűrészes időfutammenő kelléktárából érkezett:

Nem eshet be/le a lánc!

A relatíve kevés küllős, de ettől még relatíve biztos baromi nehéz Alex kerekek meg csak elbírnak egy ideig. Ha nem, jöhet a fejlesztés!

Összességében mégis ez a 8300grammnyi kerékpár tetszik a legjobban (a színösszeállításán kívül biztos az ára is "segít" az érzések kigereblyézésében).

 

Nevezzetek olcsójánosnak, de a döntést meghoztam... psszt!