Az oldal sütiket(cookie) használ, a kezelése itt olvasható. Az adatvédelemről itt olvashatsz.

Termékek Menü

Zéró Turbulencia

Archívum - Zéró Turbulencia - 2011 november 22.

Nem hagynak békén!

No, nem a szelek, sőt azok még azt a bicajt sem kínozzák, melyet Balázs Úr a legutóbbi kétnapos távollétem alatt tolt be a boltba. Hogy az majd jó lesz nekem...

 

Hogy mi érkezett? Természetesen a legújabb trendek - azaz aero országúti kerékpárt mindenkinek! - szellemében egy 2012-es Scott Foil 40. Persze a méretemben. Jó kis "alapfelszereltséggel", már akinek alap a Shimano 105-ös szett. Ugyanis ez a legolcsóbb Foil.

Mint tudjuk ezek a gépek komoly (menetszél-)áramlástani tesztek eredményeképpen születnek (lsd. még Specialized, Cervélo, Felt) és meg kell felelniük a UCI 3:1-es hossz:szélesség arányszabályának. Ha elfelejtenénk, szombat hajnalban Dunabogdánynál, ellenszélben 57km/h-val repesztve, akkor egy helyre kis matrica tudatja velünk a tényt:

Mármint a UCI kompatibilitást.

A váz tömege - elvileg - 840gramm. (A komplett gép 7.700gramm - 200grammal könnyebb a gyárilag megadottnál.)

Ha jól olvastam, akkor ez 40grammal több elődjénél, a kevésbé áramvonalas Addict-nél. Hagyományos értelemben vett "csövet" nem nagyon találunk - mindent megbolygattak a tervezők, mondhatnánk idomokból áll a váz. Még jó, hogy...

... hiszen látjátok, ott az F01 Aero Technology matrica is... azaz csurrant át egy kis tudomány az F1 világából is... hát már hogyne!

A homlokcsövön kívül...

... illetve belül, sőt az egész vázon belül - futnak a bovdenek... (A bovdencsere egy álom - de hát valamit valamiért!)

... ahol a villa elfordulásakor előtűnik egy kis "polc" (Józsi szavait használom):

Jaj, elkanyarodtam... tehát:

... a leglátványosabb terület a nyeregcső és rögzítésének környéke:

Kedves cég a Ritchey, mert készítettek egy idevaló nyeregcsövet, cseppformájút (okos egycsavaros fejjel), valamint egy rejtett rögzítőmechanizmust is:

Melyet lehet gyötörni, mert cserélhető alkatrészekből áll - de azért nem kell túlhúzni ám!

A teszteket olvasva feltűnt, hogy igen rázósnak mondták a kerékpárt - az eleje és a háta a mérések szerint is elég merevre sikeredett - hála az egyenes villáknak, csöveknek:

A középrész merevségét viszont nem találták annyira komolynak.

Rápillantva a középső traktusra, nekem azért kétségeim támadtak:

Balázs Úr lábbal szakszerűen meg is nyomorgatta oldalirányban, s jelentette, hogy ennél merevebbet még nem pipált a világ.

Neki hihetünk, hiszen igen komoly érzék(elő)rendszerrel áldotta meg a Teremtő!

A nagyfokú merevség mellett, van ott egy beépített láncleesésgátló kütyü is:

És karbon átdobótartó fül:

Melyet állványos tesztköreink alapján merevebbnek találtunk, mint az Addict-é volt, s melyre sokan panaszkodtak.

Jó, hogy karbon a papucs is:

A bicajba R500-as - nem könnyű, de enyhén aero - kerekek kerültek:

A többség a fekete felni színt látta volna szívesebben.

A vázat végig is tapogattuk, mert látni véltünk mindenféle gyanús domború- és homorulatokat.

Az alsócsövön biztosan van egy-két ilyen felület!

Természetesen fotóval nem tudom igazolni (mert nem azt a részt fotóztam - az ugyanis alul van), de akit érdekelnek a részletek, szívesen várjuk egy tapogatózásra a boltban!

Hogy én mit kezdenék vele? Majd kiderül... alhatok rá egyet?