Az oldal sütiket(cookie) használ, a kezelése itt olvasható. Az adatvédelemről itt olvashatsz.

Termékek Menü

Licithajhászok a Probike-ban! Scott Addict SL - 5.9kg

Archívum - Licithajhászok a Probike-ban! Scott Addict SL - 5.9kg - 2014 március 19.

Hehehehe! Naná, hogy nem kellett sokat várni arra, hogy még az enyémnél is "korszerűbb" kerékpár épüljön kis műhelyünkben. Naná, hogy Balázs Úrnak...!

 

Alaposan feltettem a mércét a 2013 őszén megérkezett 2014-es, 11 sebességes Ultegra-val szerelt bicajommal, s a 7.1 kg-os (pedál nélküli, natúr) tömeg is birizgálhatta az idegeket már. Jó-jó, a Főnöknek már ezer éve volt/van könnyebb bicaja, de az én történetemben ez már egy nagyon durva ugrás volt, amire (válasz)lépni kellett.

 

Pár hónap alatt be is esett a friss-szagos és tényleg 1000grammos (váz+villa kombó - M méretben) 2014-es Scott Addict SL HMX-SL vázszett.

HMF, HMX, HMX-SL... hümmiksz-hümmöksz-hümmögsz... s-l... (el)esel... M méret hMmmm... - mert Balázs Úrnak aztán hihetetlen transzformációi vannak, most például az eddig megszokott L méret helyett egy számmal kisebbet fog használni.... Mindnyájan kíváncsian várjuk a tapasztalatait, mert ha valakinek szokott fájni a háta, akkor neki aztán nagyon. Mindenesetre szurkolunk!

Bent is maradt pár kilométernyi alátét a jó, öreg, stíluskirály B... stucni alatt, biztos, ami biztos... Mert mi van, ha mégis betyár kicsi ez az M-es váz...

Biztos, hogy nem lett aero a rendszer, de az már nem szempont, mert az a FOIL váz volt, még tavaly... a szempontok változnak, ugyebár!

Szerintetek ismeri ezt az oldalt?

Tehát, a lényeg - ez a vázszett (jóval) könnyebb, mint az én HMF szettem. Ezt onnan lehet tudni (???), hogy Ritchey Carbon felíratú kupak jár a kormánycsapágyhoz. Az enyémhez meg "csak" Pro... Illetve, amikor Böry (azért mégiscsak) vágott a villanyakból 3mm-t, jelezte, hogy ez már nem "az" az anyag... mi van, keményedik a karbon...?

Szóval valószínű, hogy könnyebb (az enyémet nem mértük külön), lehet, hogy keményebb (az enyémet én vágtam, nem Böry), de az biztos, hogy más... miért is... mert például pirosak a feliratok... ja, és az ára... az nagyon más.

Ezt a pillekönnyű műanyagdarabot meg is kell ám állítani. Pár hétig a raktárban porosodott, aztán szerencsére visszahívták így visszavittük a RED hidraulikus abroncsfékszettet. Így maradt, vagy lett "garanciában" helyette a bevált, de már áttételes, klasszikus (?) patkó, elől-hátul:

Friss Mavic szingók a még frissebb ZIPP 202-es karbon kerekeken. Ezt a kerékszettet last-minute kellett beszerezni (azaz egy ismerőstől még beépítés előtt sebtiben elvenni), mert az előző ZIPP 202 kazettatestje 10-es rendszerhez volt kompatibilis (Ó, az az atom-ókor!), a 11-es meg ugye szélesebb egy nüansznyival, aztán nem ment fel a sor... ejjj-hajjj!

Ez itt a hajtómű... lát valaki valami furcsát?

Innen nem látszik annyira a furcsaság, de a következő bekezdésben rátérek. Itt csak annyi a lényeges, hogy a középcsapágy már az első 4km-es (18km/h átlaggal megtett) bevetésen bizonyított, idézek: "Ez ba....eg nagyon durván merev!"

És akkor a furcsaság, ami kevésbé merev, mint a gyári.... 39/53-as SRAM RED22 "időfutam jellegű" (teli) lánckerekek... helyett 38/51... mert idén a standard (130mm-es lyukkör) a nyerő (eddig a kompakt volt, mégpedig 34/48-cal, hogy mit küzdöttünk, hogy működjön neki....)... most akkor nemcsak összementünk (L-M vázméret varia), de meg is erősödtünk? Hehhh? Persze fél füllel hallottam ám a tézist, hogy a nagyobb lánckerekeken kisebb ellenállással gördül a lánc, no de ezt nem tegnap találták ki... És persze a gyártó nem készít "megfelelő" áttételt, tehát barkácsolni kellett!

De szerencsére nem volt kihívás az installálás, még a YAW rendszerű első váltó is működik, pedig karbon a fül, ami tartja. Na, jó - kapott egy kis merevítő-alulemez-tuningot, ha jobban meglesitek, ott elől:

Van ám láncleesés gátló is, nehogy chaingate-ügy legyen itt a Budai-Alpokban:

A pedál még a "régi" bicajról repült át, azért a relatív kopottság, de mivel tartja magát, így nincs értelme újat befogni:

Hátul sem hidró a fék, szerencsére:

A RED 22 PowerDome fogaskoszorú távolról:

Oldalról, váltóval, papuccsal:

És közeli félprofilból:

A kontakt-pontok másodika (a pedál után) a nyereg - bocsánat, ez nem egy mtb ülés? Passz... De állítólag könnyű és kényelmes - így érthető a választás.

A 27.2-es karbon nyeregcsőre is szükség van, mert Balázs Úr megerősített abban a meglátásomban (saját-fenék-érzék-tapasztalat), hogy ez a bicaj/váz ráz!

A harmadik érintkezési felület a kormány-bandázs - ZIPP ez is, és milyen bitang vaskos (meg puha...)! A kormánynál sajnos a tömeg volt a választási szempont, formájával mondjuk úgy, hogy "egyelőre barátkozik" a tulajdonos...

Mi is barátkozunk - a taiwani lánckerkek látványa után - egy másik, a Főnökre igen jellemző és már-már hagyományosnak számító "érdekességgel"...

Vezetékes kilométeróra 1746-ból... egyik nap Cateye Velo-8, a másik nap - ha hegyre megy Balázs Úr, akkor - Altimeter... nehezebb(bek), mint a váz... és hát esztétikai élménynek sem utolsók... ellenben működnek, télen-nyáron, tűzön-vízen...

S ha már belefolytam az elektronikába, tegnap én is beújítottam a boltba, az 1996-ban karácsonyra kapott, SANYO márkájú világjáró "mini hifimet"...

Persze ezer éve van számítógépes rádiózási lehetőségünk, de egy kis "analóg" sosem árt!

Végeredményben: fejlődés van, minden téren; a Főnök örül, mert "lement" 6 kg alá (a bicaja) - Jó egészséget kívánunk hozzá! -, s mi is vidámak vagyunk, mert csodásan szól fülünkbe a "sztereó" napi tevékenykedéseink közepette!