Az oldal sütiket(cookie) használ, a kezelése itt olvasható. Az adatvédelemről itt olvashatsz.

Termékek Menü

Mennyit szoktál menni?

Mennyi az annyi

 

 

Ööö...

A kérdést értem, de mire is válaszoljak?

 

ÉVENTE MENNYIT MEGYEK?

VAGY BRINGÁZÁSKOR MENNYIT MEGYEK?

TÁVOLSÁGRÓL BESZÉLÜNK VAGY IDŐRŐL?

NEM MINDEGY AZ SEM, HOGY MENNYI A SZINT ÉS AHHOZ KÉPEST MENNYI AZ IDŐ ÉS A TÁV... 

 

És egyébként kinek mit mond a mennyi, pl. egy bringásnak vagy valakinek, aki évi párszor ráül a bringára, esetleg inkább közlekedésre használja...

 

Mivel most már egy-két éve én is tekerek rendszeresen, bele sem gondolok sokszor, hogy kezdetben hogy viszonyultam a bringázáshoz, mert már viszonylag jó ideje átlendültem a holtponton (nem tudom, hogy írjam ezt le másképp).

Olyan mint amikor éjszakázik az ember és egy ponton túl már nem lesz fáradt, pedig addig fáradtan küzdött valamiért, ami fontos volt számára (buli, túlóra, időben nem lefekvés...), aztán már nincsen visszaút, mert már másképp létezik (ebben az esetben ez talán jó irányváltás)...

 

Vajon honnan jön az ötlet, hogy valaki bringára üljön?

Mit tapasztal, mit csinál jól és mit nem?

Tud-e tanulni más bringásoktól, forgalmi szituációkból, hirtelen helyzetekből?

Mennyire ismeri meg a bringáját használat közben és milyen bringára mer egyáltalán ráülni?

Hogyan jut el valaki odáig, hogy már el tudja dönteni, hogy szeret-e bringázni?

Idő, energia és jó bringa nélkül sajnos nem fog menni.

A holtpontig pedig el kell tudni jutni, hogy tudd, kell ez neked vagy sem.

Pontosabban kell (valamilyen mozgásforma), csak szeretni is kell magadat annyira, hogy tegyél magadért és ne csak tudd :)

Egyszer élünk, addig sem mindegy hogyan :)

 

Ne a gönceidnek meg a kütyüidnek éljél, hanem tapasztalj, teszteld a képességeidet!

Hogy legyenek emlékeid!

Hogy mosolyogva, dudorászva suhany lefelé a keményen megmászott emelkedő után!

Hogy erős legyél és könyebben tudjál döntéseket hozni!

Bringán olyanra tudod élesíteni az érzékszerveidet, hogy azáltal az élet más területein is ügyesebb leszel, pl. autóvezetésnél!

Nem vicc!

 

Szóval elfeledve, hogy honnan indultam...

Gondoltam megosztok pár gondolatot, hogy ne menjen el a kedved az egésztől mielőtt még ráéreznél a lényegre...

 

1.

MINDIG CSAK ANNYIT VÁLLALJ, AMENNYIT BIRSZ ÉS MERSZ!

Ez folyamatosan változni fog, de összeségében egyre többre leszel képes.

 

2.

SZEREZZ BE EGY JÓ BRINGÁT! (erről majd máskor)

A jó sütihez is jó alapanyagok kellenek :)

Bármennyire is befolyásolnak az anyagiak, a biztonságra mindig adjál (magadért és másokért)!

 

3.

SOSEM ADD FEL, CSAK CSINÁLD RENDSZERESEN!

Az élet jojózás, csak ne lengjél ki túl sokszor :)

 

//

 

És hogy értsd, mennyi az annyi...

 

10 km kemény emelkedő sok szinttel lassan sem kis teljesítmény.

 

Igen, szinte bárki tud tekerni 50 km-t és még többet is egyszerre, bringás múlt nélkül, de minek?

Hogy elmondhasd magadról, hogy pár nap alatt körbetekerted a Balatont?

Szuper!

Mit szól hozzá a szervezeted?

Ja, hogy azt nem kérdezted meg tőle, meg amúgy sem tud válaszolni?

Egyébként tud, csak te nem tudsz kódolni.

Az a minimum, hogy a feneked és a környéke már első nap fel lesz szántva, amire biztosan élvezettel fogsz másnap újra ráülni.

A lábaidban izomláz lesz, mert egyébként nem végzel hasonló mozdulatokat a többi napokon és az sem jut eszedbe, hogy az izmokat nagyobb fizikai igénybevétel előtt segíteni kell a könnyebb mozgásban, különben rosszat teszel velük (amit egyébként érezni fogsz, mert nem fog jól menni).

A szuszogásoddal a megerőltetett szíved jelez meg a tűdőd, de sebaj mert az emberi test külün-külön sok mindent kibír.

De ne így teszteld!

 

//

 

Nemrég mentem 3 kicsi kört síkon Lendva környékén (a hármas határ csücskében).

Csak példának akartam feltölteni ide a cikkbe, hogy hogyan indulj el, mik a teljesíthető távok és elérhető célok kezdőként.

Hogy ne várjál magadtól túl sokat és ne koppanj nagyot :)

 

Ime az útvonalak és miegymás.

 

Mindhárom táv szinte teljesen sík (30 m szint az semmi, egyébként is csak a hídak és felüljárok miatt van), távolságban nem sok (10 és 20 km), mindenki számára teljesíthető.

Nekem a tempó kényelmes volt (a leghosszabb útvonal kb. 1 óra), mert a fotózás miatt sokszor megálltam.

Ha nem szoktál bringázni, de normál a fizikumod, akkor ennyit simán tudsz teljesíteni.

Plusz egy alapszabály, hogy sík terepen nem tekerünk a széllel szemben!

 

 

 

Lendva városközpont, Városháza, park

 

Lendva központja, a Városháza és a park előtti kereszteződés.

Mindegyik alkalommal innen indultam balra Csente - Centiba (Csentibá) és a magyar határ irányába, majd jobbról jöttem Hármasmalom - Trimlini (Trimlini), illetve Petesháza - Petisovci (Petisovci) felől és újraindítottam az órát (hülyék játéka tudom, gyereknek maradni meg nem rossz...)

 

 

Lendva, sík kiskör 1

Lendva, sík kiskör 1

 

 

 

Lendva, sík kiskör 2

Lendva, sík kiskör 2

 

 

 

Lendva, sík kiskör 3

Lendva, sík kiskör 3

 

 

Annyit érdemes még megjegyezni, hogy a horvát határ Muraszerdahely - Mursko Sredisce (Murszko Szrediscse) és Lendva közötti útszakaszt talán jobb kihagyni hétköznap, mert ugyan nem annyira forgalmas (párhuzamosan van autópálya), de figyelmesnek és türelmesnek nem mondanám a mellettem elhaladókat... A többi rész teljesen nyugis. 

 

 

Lendva, forrás

 

Jó tudni, merre van forrásvíz (Lendva, Csente irány, domboldal).

 

Lendva, Csuka-domb

 

Lendva, Csuka-domb előtt. Első kisebb emelkedő, majd gurulás...

 

Lendva, Csente felé kereszteződés

 

...egyenesen tovább Csente felé.

 

Lendva, fasor Csente felé

 

Lendva, fasor Csente felé.

 

Csente, Zatak, kanyar

 

Csente, Zatak, az első és második útvonal esetében itt a kanyarban le kell térni jobbra.

Lendvától eddig tartott a pár méter szint emelkedő, innentől sík minden. Amíg vissza nem érünk Lendvára, csak egy-két autópálya felüljárót kell megmászni.

 

Zatak, patak, híd

 

Zatak, patak, híd, aztán autópálya felüljáró...

 

Zatak, autópályafelüljáró

 

...amiről szépen ellátni Magyarország felé.

 

Petesháza felé

 

Az autópálya felüljáróról legurulva akkor is Petesházára érünk, ha egyenesen...

 

Petesháza felé

 

... vagy jobbra megyünk tovább a kereszteződésben. Balra a Speedway pálya a másik fajta őrült kerekeseknek :)

 

Petesháza, autópálya felüljáró

 

Petesháza sok kacskaringós utcából áll, de azért a főbb utakon végighaladva végül ki lehet jukadni az egyenes útra Hármasmalom felé.

Ez itt már az autópálya felüljáró. Imádom a hosszan gurulható felüljárókat....

 

Hármasmalom

 

Hármasmalom elején a kereszteződésben egyenesen tovább menni szebb, míg ha balra megyünk, akkor a lendvai ipari zónában kötünk ki.

 

Hármasmalom-Lendva

 

Hármasmalom felöl Lendva irány, a szebbik rész a hotel felé vezet.

 

Lendva, látkép

 

Lendva dimbi-dombjai Hármasmalom felől.

 

Lendva, kereszteződés a hotelnél

 

A hotelnél a kereszteződésben jobbra kell menni...

 

Lendva, kereszteződés a hotelnél

 

...majd itt a híd előtt balra, mert ez bringaút...

 

Lendva, patak, fasor

 

Fasor a patak mentén, fenékrázó, de legalább fixen rögzített bringaút időnként rácsodálkodó gyalogosokkal.

 

Lendva, patak, fasor

 

Bringaút fura becsatlakozása a főút melletti színes bringaútra a híd előtt.

Nem a legbiztonságosabb megoldás, de ez van, én leírtam.

Ha balról jöttem volna, akkor a Vasúti utcán át és az ipari zóna felől jöttem volna (2. útvonal).

Két körforgalom után (első egyenesen, másodiknál utolsó kijárat) dupla kanyar a parkkal szemben és máris újra a kiindulási helyen vagyunk (Városháza előtt).

 

 

3. ÚTVONAL

 

Csente, Völgyifalú

 

Ha Zataknál nem kanyarodunk le, hanem továbbhaladunk a főúton Völgyifalú - Dolina (Doliná) felé (nem letérve Zataknál).

 

Pince-i emelkedő

 

Kisebb emelkedő Pince előtt, rossz aszfalttal. Ez az őzikék keresztező átjáró útvonala is...

 

Pince, elágazás

 

Pince, utolsó ház előtt jobbra kell fordulni Pince Major - Pince Marof (Pince Márof) felé...

 

Pince, autópálya felüljáró

 

... aztán feltekerni az autópálya felüljáróra és legurulni, ameddig a bringa elgurul...

Innentől tök sík minden és szögletesen fordulnak a kanyarok.

A faluban a dupla kanyarban jobbra a híd felé kell menni.

 

Pince Major

 

Ott az út végén, a híd mögött van Benica, ahonnan jobbra és párhuzamosan halad az út a patakkal Petesháza felé.

Ma tudtam meg, hogy 4 hónapra pont lezárják a hídat felújítás miatt...

Bringásoknak meg gyalogosoknak elvileg meg lesz oldva az áthaladás...de még nem láttam a megoldást.

 

Pince Major, fasor

 

Benica és Petesháza közötti egyenes út. Pofaszélben pokoli :)

 

Petesháza

 

Petesháza előtt a Mura holtágánál. Jobbra a falun át kacskaringózva Hármasmalom felé, míg balra a horvát határ felé lehet kimenni a főútra.

 

Petesháza, Hármasmalom

 

Féreértelmezhető Hármasmalom tábla, én inkább Petesházának nevezném ezt a részt.

Az út végén a főút, közvetlen előtte pedig vasúti sínek.

Ugyan nem sok vonat közlekedik arrafelé, de azért óvatosan!

 

Főút

 

Főút a horvát határ és Lendva között. Itt nem álltam meg sokszor, minél hamarabb túl akartam lenni ezen a szakaszon...

 

Lendva, kereszteződés

 

És végre Lendva. Körforgalom első kijárat, majd a következő körforgalomban utolsó kijárat.

 

Lendva, Vasúti utca

 

Lendva, Vasúti utca.

 

Lendva

 

Lendva, a városon belüli dupla körforgalomban. (Most döbbentem rá, hogy egy kicsit sok itt is a körforgalom...)

 

Lendva

 

Lendván rózsák vannak mindenfele...

 

Lendva, városháza

 

Lendva, Városháza. Kör bezárul.

 

//

 

Ja és hogy mennyit szoktam tekerni?

Hetente minimum 5 alkalommal, minumum 1 órát és minimum 20 km-t.

És ezt most nagyon, nagyon minimummal számoltam :)

Évi 4.000 - 5.000 km vegyes bringázásokkal azért összejön :)

És nem én vagyok az, aki komolyan veszi :)