Az oldal sütiket(cookie) használ, a kezelése itt olvasható. Az adatvédelemről itt olvashatsz.

Termékek Menü

Mert megérdemlem - Scott Addict 10 (2014)

Archívum - Mert megérdemlem - Scott Addict 10 (2014) - 2013 október 3.

Ugye, hogy meg? Úgy érztem, úgy gondoltam, hogy lassan nekem is "bele kell, hogy férjen" egy igazán böcsületes országúti kerékpár az életembe.

Ettől válik az embergyerek felnőtté - hiszem azt én... S mégiscsak a napjaim jelentős részét nyeregben töltöm. Nem mindegy, hogy minek a milyen nyergében. Megléptem hát a meglépendőt...

 

Azt tudni kell, hogy Balázs Úr már harmadjára rendel nekem "ultegrás" bicajt. Igazán rendes tőle, főleg annak tudatában, hogy az elsőt hazavittem ugyan, majd a 2011-es tavaszi edzőtábor előtti éjszaka közepén, idegbajos izzadságtól lucskosan ébredve (hogy minek is nekem ilyen jó bicikli), hajnali kettőkor, még épphogy nullkilométeres állapotában visszatranszportáltam az üzletbe, s a másodikat (2012-ben) meg már el sem vittem... Jó fej vagyok, nem?

 

Érdekes viszont az is, hogy az "aktuális" országúti kerékpárom (amit kifizetek, hazaviszek, és utána használni is fogom) mindig akkor érkezik meg, amikor épp külföldön tartózkodom. És mindig az ősz végére, tél elejére - még véletlenül se tudjam használni (rövidgatyásan), de hát mikor érkezzen meg a jövő évi modell? Bár lassan már májusban is lehet következő szezonbéli cuccokat vásárolni. Addig is - mármint a tél végéig - nézegethetem a kandalló mellől, meg betehetem a fa alá...

Tehát, amint visszaértem firenzei számkivetettségemből, hívtam is Balázs Urat, hogy: "Kösz, megvagyok, s ott mi a helyzet?" Naná, hogy az első információ felém az volt, hogy itt van, amit rendeltél. Mert már megint rendeltem valamit...

Egy nagy dobozt:

Hoppá - az élelmesebbje máris előveszi virtuális katalógusát és elibe megy a képeknek/beszámolónak!

Tehát könnyű, L méretű és függőséget okoz. Hja, ez az országútizás már csak ilyen - legalábbis nálam...

Kukk bele:

Látszólag egyben volt/van. Meg is vártam az utóbbi napok egyetlen borongósát és siettem ki a "kertbe" fotózkodni. Fekete alapon fekete bicaj, lehet mereszteni a szemeket a részletekért, én ugyan nem tolom ki megint... a napfénybe (?) - még mit nem, fényt kap itt a végén!

A 2014-es SCOTT ADDICT 10 kerékpár, a 2014-es 11 sebességes SHIMANO ULTEGRA (6800) szettel, így néz ki:

A következő időkben minőségi időjárásban a minőségi országúti edzéseimet ezzel a masinával fogom végezni. Teljes és végzetes a karbonmániám...

Váz+villa szett 1kg... mármint 1kg körül - mert az csak a "csúcsváznál", a HMX-SL verziónál annyi, ez pedig "csak" egy mezei HMF változat...

Sebaj, mert állítólag a profik sem az SL-el, hanem az eggyel alá pozícionált "síma" HMX-szel kaszálnak, az állítólagosan kedvezőbb (menet)tulajdonságai miatt!

Mindegy. Én hiszek az innováció-technológia-tervezés szentháromságban, akármi is legyen a rövidítése.

Még inkább hiszek - most már elmondhatom, pár év tapasztalattal a testemben - a karbon - mint anyag - komfort-merevség csodájában.

Nehogy már egy ilyen támvilla-kapcsolódás...

... vagy maga az ellapított (SDS) támvilla ne legyen hatékony és kényelmes egyszerre!

Főleg ekkora... micsoda... ... ...?

Khmm... hajtóművel... Jesszusom! Ez a bringa standard hajtóművel érkezett! Piszok erős leszek akkor jövőre... (Merthogy kompaktot rendeltem - de a vicc az, hogy menet közben már meg is bántam - ezért virul annyira a fejem a 39/53 láttán.)

Na, de így komoly a sportoló nem? Majd fogok én vacakolni (az Alpokban főleg) 34:30-ban, mint eddig... egy túróst! Passzírozom a 39:28-at! Kőkeményen...

Mert ez a középcsapágyház minden tízedwattomat veszteség és késlekedés nélkül fogja továbbítani a hátsó kerék felé:

Semmi sem kerek...

Csak lapos, tömzsi, ovális, elliptikus...

A középcsapágy meg PressFit-es... a bovdenek pedig belül vezetettek, a váltóbovden meg a bandázs alatt - ez a három aggályom van csak, de mivel kikerülhetetlenek a mai "korszerű" gépeknél...

Az első váltó hatalmas (erő)karral rendelkezik - már az állványban megtörtént gyorsbeállítás során is érezhető volt, hogy sokkal kisebb erővel kell nyomni a váltókart!

Itt bújik ki a hátsóváltó bovden a vázból:

Szerintem a hátsó váltónak is nőtt egy erőkarja:

11 fokozat, 11:28-ig. Nincs menekvés fel és le (!) is kedvemre pedálozhatok... 16-os és 18-as fogszám sajnos nincs ebben a sorban (sem), de ne legyek telhetetlen ugye?

A fékek egyre kisebbek és tömörebbek. Rengeteg anyagot zsúfoltak egységnyi helyre. Merev is lett!

Ezt is megértem! Végre valahára 2 kg alatti országúti kerékszettel rendelkezem - a Syncros (mint Scott házi beszállító) RP1.5 kerekek tömege 1520gramm körül alakul. A hátsó felni asszimetrikus kialakítású - lehet egyforma hosszúságú és feszességű külőzetet kialakítani! Talán nem fog úgy (el)pattogni, ahogy szokott volt más termékeknél, a múltban...

A gyorszár sem a taiwani külsőmechanikás gagyi. És szépen irányba lehet állítani, például a villaszár mellé:

Vagy alá:

Az agyakban DT-SWISS mechanika ügyködik, a küllők is Aero DT darabok:

Nem csak a kerekek Syncros márkájúak, hanem a kormány-kormányszár egység...

Valamint a nyereg (Megtartom, mert tetszik - oda a Flite fanatikusságom?) és a - végre 27.2mm átmérőjű - karbon nyeregcső is:

Lesz itt kérem rugózás, kényelem, pihe-puha aszfaltozás!

Én ugyan simán elfelejtettem volna, de felsőbb utasításra nem lehetett kihagyni a "kötelező" mérlegelést sem:

Ez a tömeg ugyan pedál, kulacstartók, sebességmérő, kistáska (és beltartalma), csengő, világítás, prizmák és visszapillantó nélkül értendő, de ha ebből a felsorolásból a tényleg fontos kiegészítőket teszem csak fel, akkor sem leszek sokkal hét és fél kiló felett. Ami pedig nem olyan rossz... az én koromban...

Köszönöm Balázs Úrnak, és a Biker Kft-nek a korai beszerzés lehetőségét és megoldását!