Thrash Metal - Gepida Bandon 810
A nyár még sokáig tart... sőt lesz jövőre is!
Mondták az egyik klasszikus reklámban. És, hogy nyártól nyárig kihúzzam valahogy, meg pont most érkezett meg egy előrendelt kerékpár kontingens az üzletbe... valamint az eddigi tapasztalatok alapján nálam két telet bír egy ex-lomizott, acélvázas, jó esetben 2x7 fokozatú, alsóváltókaros, BioPace lánckerekes, téli bringa... ...nos, itt az idő "újítani".
Ezennel bemutatom a következő lucskos-mocskos időszak 'winter-beater"-ét!
A téli bringán ülök a legötbbet, gyűjtöm magamba az irgalmatlan kilométermennyiséget, hóban-fagyban - legyen néha új és jó is az a sporteszköz. (Hisz' megérdemlem - tudjátok!)
Metál, hrrrrr... de ez most könnyűfém, gondoltam tesztelem az aluminium télikerékpárváz (és villa) lehetséges előnyeit, mint a lassabb korhadás, alacsonyabb tömeg, nagyfokú merevség. Khmmm.... Meg, hát ez a bicaj úgy adja magát erre a felhasználásra. Tetszik na! Lopakodó matt fekete kolorit - annyira lopakodó, hogy... tudat alatt sikerült egy olyan helyet találnom a fotózáshoz, hogy a laikus szemlélődő biztos azt hiszi három felsőcsöve van a bicajnak...
Az egységes megjelenésen kívül a legfontosabb, ami megfogott, az a defektálló Schwalbe Lugano külső - ezzel a típussal már több telet is kihúztam, jelentem defekt nélkül! Apró, reszelőmintázata majdhogynem csúszkálásmentes közlekedést (kanyarodást, korcsolyázást) biztosít a legzordabb útfelületeken és időjárási körülmények között is.
Utána, szokott módon rátérnék a műszerfalra. "Jó nagy" a kormány - mit nagy... óriási.... széles is és az előrenyúlása... húúú...hogy ködben is lássam a - számomra szintén nagyon fontos és vonzó paramétert jelentő - fék-váltókarok kijelzőjét (a fék-váltókar és a kijelző is extra fontossággal bírt a vásárlási döntés meghozatalakor), esküszöm távcsövet kell majd magammal vinnem. De legalább gyakorolhatom a Magyar Vándort rajta a hosszú téli mulatozások alkalmával... s a végtelennél is több kormányfogási pozíciónak köszönhetően nem fogok sem átfagyni sem elzsibbadni!
A betyáros kiterjedésnek köszönhetően elfér rajta a pulzusmérő, az ipari lámpatest, a tökélyes szimmetria jegyében a kilométeróra középre került.
A kezelőszervekhez tartoznak még a bovdenfeszesség állító bizgentyűk, melyek az alsócsövön kaptak helyet. Eddig a váltókarokat pöckölgettem ezen a vidéken, mostantól lemondhatok erről a cselekvésről, legfeljebb néha tekerek egyet jobbra, egyet balra... Csak el ne felejtsem egyből lefújni őket valamit teflonos kenőanyaggal (még az első sós-latyakos bringázás előtt), hogy működőképesek maradjanak a nehéz időkben is!
Felkerültek a sárvédők is. A fék alatt egész jó a helyzet:
De a villa nem volt valami pálcabarát - szerencsére megfelelő átmérőjű lámpa-/prizmatartó bilincsekkel minden megoldható!
Hátul sem ment minden simán, de rutin-róka vagyok már ebben a témakörben:
Érdekesség, hogy a támvillánál (a fék magasságában) nem tartja semmi a sárvédőt. Kíváncsi leszek a működésre, tartósságra. Egyelőre (álló helyzetben) rendben van minden, odafeszül, ahogy kell! Mármint nem a külsőhöz, hanem a vázhoz.
Azt hiszem valaki gondolt rám a meghajtás tervezésénél is - tripla hajtómű. Szerintem tudták, hogy bringázásaim jelentős százaléka kezdődik hegynek felfelé. A középrész mindent túl fog élni - hihetetlen, hogy mit bírnak az Octalink csapágyazások. Beépítettem a közel 25000 kilométert futott, de remek egészségnek örvendő PD-A520-as pedáljaimat is. Remélem, nem lesz gond a beletalálással, főleg akkor, ha teli lesz belefagyott hóval, jéggel...
Igaz - mint legutóbbi írásomban is demonstráltam - nem állok meg, nem szállok le sohasem edzés közben... így nem tudom mi a csuda fagyhatna bele... hmmm?
Hátul elég szűk az áttételezés (12:23/8 fokozatban), de a 30-as elsővel mindenhol felmegyek! S legalább tökéletesen tudok majd alkalmazkodni a terepviszonyok legkisebb rezdüléseihez is. A speciális sárvédőpálca rögzítés itt is megfigyelhető:
Atombiztos aluminium kulacstartóim évezredek óta kifogástalanul szolgálnak:
Ráadásul kettő is "felfért" a vázra - az előző acélvázason képzeljétek csak egy hely volt... nem volt eányálom egy kulaccsal (illetve plusz kettővel a mez zsebeiben) 4-5 órákat keringeni... kicsit nyomtak már a végére...
Ejj, a nyeregben még nem vagyok biztos. Flite-hoz szokott az ülepem, van is tartalékom... azt hiszem ez cserés lesz hamarosan. Alatta a kis nyeregtáska és a szupererős villogó szintén az előző téli masináról került át.
Mi kell még? Ja! Rossz idő - és már indulok is vidáman sportolni!